Aluevaalit käydään sunnuntaina – muista käyttää äänioikeuttasi!

Sunnuntaina 23.1.2022 käydään Suomen historian ensimmäiset aluevaalit. Vallitsevasta koronatilanteesta johtuen noudatamme Tampereella vastuullisuutta, ja olemme pidättäytyneet fyysisestä kampanjoinnista aluejärjestönä. Ennen kaikkea haluamme taata demokratian toteutumisen niin, että kansalaiset pääsevät käyttämään äänioikeuttaan, ilman karanteenimääräystä.

Tamperelaisiin aluevaaliehdokkaisiin voit kuitenkin törmätä kampanjoinnin merkeissä esimerkiksi lauantaina Hämeenkadulla sekä Tammelantorilla. Ehdokkaamme noudattavat terveysturvallista ja vastuullista kampanjointia. Ehdokkaisiimme saat yhteyden myös esimerkiksi sosiaalisen median välityksellä. Ehdokkaisiin sekä heidän erilaisiin internet- ja sosiaalisen median sivuihin voit tutustua tarkemmin täällä.

Kokoomuksen tavoitteena on Suomi, jossa ihmiset voivat hyvin. Me haluamme, että ihmiset pääsevät sujuvasti hoitoon ja että rajalliset resurssit riittävät ikääntyvän väestön palvelutarpeisiin. Tavoitteen saavuttamiseksi sosiaali-, terveys- ja pelastuspalveluiden on toimittava saumattomasti yhteen.

Mielestämme sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistamisen tärkein tavoite on saada ihmiset nopeammin jonoista hoitoon.

Jokaisen suomalaisen on voitava luottaa siihen, että tarvittavan avun, hoidon ja hoivan saa molemmilla kotimaisilla kielillä silloin, kun niitä tarvitsee. Kokoomus haluaa panostaa erityisesti ennaltaehkäiseviin palveluihin, sillä mitä varhaisemmin ongelmat hoidetaan kuntoon, sitä vähemmillä inhimillisillä ja taloudellisilla kustannuksilla selvitään. Ennaltaehkäisyn lisäksi tärkeä osa kokonaisuutta on myös kuntoutus sekä omaehtoinen terveyden edistäminen, kuten riittävä liikunta. Palveluihin hakeutumisen on oltava helppoa ja vaivatonta.

Haluamme, että sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttäjillä on tulevaisuudessa nykyistä enemmän mahdollisuuksia vaikuttaa palveluihin valinnanvapauden keinoin.

Harva suomalainen on pelastustoimen vakioasiakas, mutta jokainen arvostaa, että ensihoito- ja pelastuspalvelut ovat nopeasti ja ammattitaitoisesti saatavilla, kun niitä tarvitsee. Pelastusalan ammattilaiset ovat usein ensimmäisiä, jotka kohtaavat kiireellistä apua tarvitsevan ihmisen.

Meille on tärkeää, että hyvinvointialueita rakennettaessa pelastuspalveluiden asema on vahva, eivätkä ne hyvinvointialueita rakennettaessa jää sosiaali- ja terveyspalveluiden varjoon. Pelastuspalvelut on edelleen tuotettava laadukkaasti ja yhdenmukaisesti kaikkialla Suomessa. On välttämätöntä, että pelastustoimen toimintavalmius ja avun saanti varmistetaan niin kaupungeissa kuin maaseudulla.