Kiitos vuodesta 2018!

Vuosi 2018 on ollut monellakin mittarilla ikimuistoinen.

Alkuvuoden voimanponnistuksena oli presidentinvaalit, joissa kampanjointiin Sauli Niinistön uudelleenvalinnan puolesta. Niinistö keräsi taakseen poikkeuksellisen laajan kannatuksen, ja kampanjatyössä olikin mukana laaja joukko kansalaisia. Niinistö sai heti ensimmäisellä kierroksella huikean äänipotin, jonka pohjalta hänet valittiin presidentiksi seuraavalle kuusivuotiskaudelle.

Vuoden aikana järjestettiin myös korkeakoulujen edustajistovaalit sekä seurakuntavaalit. Kokoomuksella oli omat ehdokaslistat niin Tampereen yliopiston kuin Tampereen ammattikorkeakoulun edustajistovaaleissa. Ehdokaslista oli kattava, ja Tampereen yliopiston edustajistoon saatiin oma edustaja läpi. Seurakuntavaaleissa kokoomuksella oli yhteensä yli 50 ehdokasta Tampereen neljässä eri seurakunnassa. Neljän vuoden välein järjestettävissä seurakuntavaaleissa äänestysprosentti oli harmittavan matala, mutta kokoomuksen ja sitoutumattomien ehdokaslista sai silti 11 kirkkovaltuutettua ja 14 seurakuntavaltuutettua.

Pitkään kunnallissihteerinä toiminut Maggie Nurminen siirtyi uusiin haasteisiin Tampereen kaupungille tammikuussa, ja helmikuun alusta alkaen uutena kunnallissihteerinä on toiminut Salla Tenho.

Aluejärjestössä on tehty tietoista työtä toiminnan jatkuvan kehittämisen eteen ja tämä jatkuu myös vuonna 2019. Uusia ideoita, miten toimintaa pystytään parantamaan vielä entisestään, otetaan mielellään vastaan. Kaupungin päätöselimissä, kuten valtuustossa, kaupunginhallituksessa ja lautakunnissa, vuoden aikana on käsitelty muun muassa talouden säästötoimenpiteitä, hankkeita, päiväkoti- ja kouluverkkouudistusta sekä kaavoja.

Vuonna 2019 alkuvuotta värittävät erityisesti vaalit, kun huhtikuussa järjestetään eduskuntavaalit ja heti toukokuussa europarlamenttivaalit. Kokoomuksella on mainio ehdokaslista molempiin vaaleihin ja työtä tehdään kovasti vaalivoiton eteen. Tervetuloa mukaan tähän kampanjointiin! Lisäksi vuoden 2019 jatketaan järjestötoiminnan kehittämistä, paikallisyhdistysten tukemista ja sekä kaupungin että kaupunkilaisten etujen ajamista.

Kiitos kuluneesta vuodesta 2018 ja oikein hyvää uutta vuotta 2019 teille jokaiselle!