Koalitiosopimus on allekirjoitettu – kokoomuksen valtuustoryhmä esittää pormestariksi Ikosta ja apulaispormestariksi Jänttiä ja Sasia

Pormestarikoalitiosopimus allekirjoitettiin virastotalolla 6.7.2021. Anna-Kaisa Ikosen pormestarikoalitiossa ovat kokoomuksen ja RKP:n valtuustoryhmä, SDP:n valtuustoryhmä, Vihreiden valtuustoryhmä, Keskustan valtuustoryhmä sekä Kristillisdemokraattien valtuustoryhmä.

Kokoomuksen valtuustoryhmä esittää pormestariksi sekä kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi Anna-Kaisa Ikosta.

Kokoomuksen valtuustoryhmä esittää yhdyskuntalautakunnan, joukkoliikennelautakunnan sekä jätehuoltolautakunnan apulaispormestarin paikalle ensimmäiseksi kahdeksi vuodeksi Aleksi Jänttiä. Kahden vuoden jälkeen kokoomukselle siirtyy elinvoiman ja osaamisen- sekä asunto- ja kiinteistölautakuntien apulaispormestarin paikka. Kahdeksi jälkimmäiseksi vuodeksi apulaispormestariksi esitetään Ilkka Sasia. Jäntti on toiminut kuluvalla valtuustokaudella kaupunkiympäristöstä vastaavana apulaispormestarina. Sasi on toiminut kuluvalla valtuustokaudella kaupunginhallituksen jäsenenä sekä Kokoomuksen, KD:n ja RKP:n valtuustoryhmän puheenjohtajana.

Kaupunginhallitukseen ryhmä esittää Kalervo Kummolaa, Jouni Markkasta ja Anne-Mari Jussilaa.

Valtuuston 1. varapuheenjohtajaksi ryhmä esittää Ilkka Sasia.

Kokoomuksen valtuustoryhmä on esittänyt lautakuntapaikat kaikille valtuustoryhmään kuuluville jäsenille.

Kokoomuksen valtuustoryhmä täydentää valintoja elokuussa.

Lisätiedot:

Kalervo Kummola