Kohti kuntavaaleja: enemmän kaupunkia Tampereelle

Kesä on lopuillaan ja arki on taas alkanut. Asetuin keväällä Kokoomuksen kuntavaaliehdokkaaksi ensimmäisen 26 ehdokkaan joukossa, kesällä aloitin kuntavaalikampanjani, ja nyt syksyn alkaessa Tampereen ja Suomen ja myös muun maailman asioita tulee tarkasteltua tulevat vaalit mielessä. Tampereen Kokoomus näyttää olevan täydessä iskussa kevättä varten, hienoa!

Olen ollut mukana tamperelaisessa kuntapolitiikassa vuodesta 2009 alkaen, ja olen asunut Tampereella lähes koko ikäni.Tämän vuoden alussa liityin Kokoomukseen, ja alusta asti oli selvää, että lähden kuntavaaliehdokkaaksi. Kaupunkia pitää kehittää ja viedä määrätietoisesti oikeaan suuntaan taloudellisesti vaikeinakin aikoina. Menneitä aikoja on turha haaveilla takaisin, vaihtoehtoja on tasan yksi ja se on eteenpäin. Vastuuta on tarjolla, ottakaamme sen Kokoomuksessa vastaan.

Kuntavaalikampanjani kolme pääteemaa ovat työ, hyvinvointi ja kaupunkikehitys. Kaksi ensimmäistä kuuluvatkin sinällään yhteen, sillä työ on ihmisen parasta hyvinvointia. Työ pitää meidät kiinni rutiineissa, tasapainottaa elämäämme ja antaa mahdollisuuden itsensä kehittämiseen. Työllisyyden tuomilla veroeuroilla rahoitetaan sitten kaikkien kaupunkilaisten hyvinvointi. Tampereen kaupungin työttömyys on vähintäänkin huolestuttavalla tasolla ja siihen pitää löytää lääkkeet seuraavan valtuustokauden aikana. Työllistämistoimenpiteillä saadaan pitkäaikaistyöttömiä ja työttömiä nuoria työelämään kiinni, ja se vähentää sosiaalisia ongelmia. Veroeurot kuitenkin kertyvät palkkatyöstä ja sitä Tampereelle pitää saada luotua lisää. Haasteita siis riittää.

Olen voimakkaan kasvun puolestapuhuja. Tervehdin ilolla tulevia suurinvestointeja: Ranta-Tampella, Kansi ja Areena, ratikka, Tammelan stadion, Hiedanranta jne.

Väkeä muuttaa Tampereelle koko ajan lisää ja syy tälle on yksinkertainen: Tampereen elinvoima kiinnostaa.

Ilman rohkeaa tulevaisuuden suunnittelua tätä imua ei olisi. Jatkakaamme siis tällä tiellä: enemmän kaupunkia kaikille.

Suuresti ihailemani kaimani Lauri Viita kirjoitti siitä miten jo sata vuotta sitten väkeä valui kaupunkiin: ”Kaikkialta virtasi jatkuvasti uutta ihmisainesta…joka oli viimein päättänyt tarttua onnensa ohjaksiin…kaupunki laajeni. Uutta, uutta, eteenpäin!” Tähän kuvaukseen pystyn helposti samaistumaan, ja voimme todeta, että sadassa vuodessa mikään ei ole muuttunut. Näillä Lauri Viidan ajatuksilla lähden kohti kevään kuntavaaleja!

Lauri Erma