KOK, KD ja RKP Tampereen valtuustoryhmä luottanut demareiden linjaan hoitajamitoitusasiassa

Tampereen kaupunginvaltuuston talousarviokokouksessa viime marraskuussa äänestettiin hoitajamitoituksesta. Vasemmistoliitto Vaihtoehto Tampereen säestämänä vastusti hoitajamitoituksen alentamista muiden ryhmien mukaan lukien kokoomus, sdp ja vihreät puolustaessa alhaisempaa hoitajamitoitusta.

-Kaikille ryhmille vaikea hoitajamitoituskokonaisuus on perustunut demaripormestarin ja sote-apulaispormestarin esitykseen, toteaa Kokoomuksen, KD:n ja RKP:n valtuustoryhmän puheenjohtaja Ilkka Sasi.

-Olemme tukeneet pormestarin asettamaa Tampereen menojen säästöohjelmaa. Kuitenkin olemme kiinnittäneet erityistä huomiota omaishoitoon ja saimmekin neuvotteluissa poistettua esitetyt omaishoitoon kohdennetut leikkaukset, Sasi linjaa.

Eduskunnassa käyty kiivas välikysymyskeskustelu on hämmentänyt Tampereella ottaen huomioon, että välikysymyksen ensimmäinen allekirjoittaja sdp:n vt. puheenjohtaja Sanna Marin on itse Tampereen valtuustossa äänestänyt hoitajamitoituksen pienentämisen puolesta. Nyt Marin on yrittänyt vierittää demarijohtoisen pormestarikoalition tekemisiä kokoomuksen piikkiin.

-Sanna Marinin väite, että kokoomus olisi Tampereella budjettisovun ehtona vaatinut hoitajamitoituksen leikkausta ei yksinkertaisesti pidä paikkansa, Sasi sanoo.

-Ei ole luottamusta rakentavaa, että Marin jatkuvasti syyttää kokoomusta kaikesta, kun pitäisi katsoa peiliin. Pääsääntöisesti yhteistyö Tampereen demariryhmän kanssa on sujunut hyvin, Sasi täydentää.

Lisätiedot:

Ilkka Sasi