Kokoomus kannattaa Tammelan stadionin rakentamista – valtuusto hyväksyi

Valtuusto

Kaupunginvaltuusto käsitteli 11.4. Tammelan stadionin kaavoitusta. Stadionin yhteyteen tulee asutusta, kaupan tiloja ja maanalaista autopaikoitusta. Kenttä on nykyiseen nähden moninkertaisessa käytössä keinonurmen ansiosta.
Kokoomuksen ja RKP:n valtuustoryhmä kannatti stadionin rakentamista.
-Erinomaista, että menee eteenpäin, sanoi Ilkka Sasi.
-Hyvä, että stadion integroituu osaksi Tammelan yhteisöä, se tuo elävyyttä alueella. Sekin on hyvä, että samaan yhteyteen on sijoitttu asutusta ja yrityksiä, sillä säästetään kustannuksia, sanoi Harri Jaskari.
-Historiallinen stadion saadaan arvoiseensa asemaan. Kannatan ajatusta, että otetaan yksityinen raha mukaan. Omalla budjettirahalla ei pystytä kaikkeen. Myös Sara Hildenin taidemuseon rakannushankeesen on hyvä saada yksityistä rahaa mukaan, sanoin säätiö mukaan kaupungin ohella.  Ulkopuolista rahaa ei pidä pelätä, sanoi Irja Tulonen.
-Jatkosuunnittelussa pystytään vielä vaikuttuu arjen pieniin asioihin, kuten liikenteen rauhoittaminen, sanoi Matti Höyssä.
-Kannustan lämpimästi. Hybridiratkaisu on mielenkiintoinen, myös asukkailta kannustavia mielipiteitä on tullut, sanoi Riitta Koskinen.
-Strategiassa puhutaan kumppanuuksia, kaupungin ei tarvitse tehdä kaikkea itse, Tammelan stadion on juuri sellainen. Myös ylläpidosta on hyviä kokemuksia, kuten Vuoreksessa ja tulevalla Vehmaisten kentällä, sanoi Leena Kostiainen.
– Asukasdemokratiassa on aivan oikein kuultu näkemyksiä ja suhteutettu niitä suunnittelijoiden ja asiantuntijoiden ajatuksiin. Ei demokratia tarkoita sitä, että pienten ryhmien mielipiteitä toteutetaan juuri vaadituilla tavoilla, sanoi Leena Kostiainen.

Pormestari Ikonen: Kekseliäs ja vetovoimainen hanke

– Tammelan stadion on jo pormestariohjelmassa, joka ilmaisee isot tahtotilat, se on läpinäkyvää toimintaa. Tammelan stadionin kehittäminen on odottanut pitkään, hyvä, ettei se ole jäänyt ”meinattiin tehdä” -koriin.
– Se on vaikea ja haastava hanke, nyt on haettu muoto, joka istuu perinteiseen Tammelan ilmeeseen.  Ainakin osittain on otettu asukkaiden mielipiteitä huomioon, kritiikki on jalostanut hanketta.
– Tämä on kekseliäs toteutusratkaisu, joka edistää urheilua, täydennysrakentamista, se on järkevä investointimalli, sopiva kaupungin vetovoimatekijä, lisäksi se lisää seuratoiminnan paikallisidentiteettiä. Kiitos kaikille, jotka ovat olleet viemässä  hanketta eteenpäin, sanoi pormestari Anna-Kaisa Ikonen.

tammelanstadion