Kokoomus tyytyväinen Tampereen linjamuutokseen maskien jaossa

Tampereen kaupunki on päättänyt yksipuolisesti korvata ulkoisille sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottajille koronapandemian aiheuttamia lisäkustannuksia kuten maskeja ja muita suojavarusteita. Aiheen nosti esiin valtuustoryhmänsä puolesta Ilkka Sasi valtuustokyselyllään Tampereen kaupunginvaltuuston kyselytunnilla maanantaina 14.12. Aiemmin Tampereen kaupunki on saattanut korvauspolitiikallan julkiset ja yksityiset terveyspalvelujen tuottajat eriarvoiseen asemaan.

-On tärkeää, että saimme aikaiseksi linjanmuutoksen Tampereen kaupungin toiminnassa, iloitsee Kokoomuksen, KD:n ja RKP:n Tampereen valtuustoryhmän pj Ilkka Sasi. Tampere näyttää samalla esimerkkiä myös muille Suomen suurille kaupungeille yksityisten terveyspalvelujen mukaan ottamiseen osaksi koronakriisin ratkaisua, Sasi jatkaa.

Tampereen sosiaali- ja terveyslautakunta päätti korvauksista yksityisille palveluntuottajille kokouksessaan 16.12. Tampereen kaupunki maksaa määrittelemänsä korvaussumman palveluntuottajan toimittajatietojen mukaiselle pankkitilille viimeistään helmikuussa 2021.

-Lautakunnan päätös turvaa senioreiden palveluita akuutissa koronakriisissä, komppaa sosiaali- ja terveyslautakunnan vpj Anne-Mari Jussila. On hyvä, että Tampereen kaupunki kykenee edistämään yhdenvertaisuutta julkisten ja yksityisten palveluntuottajien välillä, Jussila korostaa.

Lisätiedot:

Ilkka Sasi

+358 50 412 3703 (WhatsApp)

Anne-Mari Jussila