Pirkanmaan kokoomus jätti täyden ehdokaslistan aluevaaleihin – Tampereelta mukaan lisää huippunimiä!

Pirkanmaan kokoomus jätti täyden 98 ehdokkaan ehdokaslistan aluevaaleihin. Pirkanmaan kokoomus on vaaliliitossa RKP:n kanssa myös aluevaaleissa, RKP:n nimittäessä yhden ehdokkaan. Tampereelta ehdokkaita nimettiin yhteensä 44.

Viimeisessä erässä aluevaaliehdokkaaksi nimettiin kansanedustaja Sofia Vikman, pormestari Anna-Kaisa Ikonen, pääkonsuli Kalervo Kummola, tuleva apulaispormestari Ilkka Sasi, kaupunginvaltuutettu Anne-Mari Jussila, entinen satamapäällikkö Matti Joki, lääkäri ja professoriemerita Kaija Holli sekä professori Arto Haveri.

Aluevaalit käydään 23.1.2022. Ennakkoäänestys kotimaassa käydään 12.-18.1.2022. Aluevaaleissa valitaan aluevaltuustot hyvinvointialueille. Jatkossa uudet hyvinvointialueet vastaavat sosiaalihuollon, terveyshuollon sekä pelastustoiminnan järjestämisestä.

MEILLÄ ON KASASSA HUIPPUJOUKKO EHDOKKAITA, jotka ovat valmiita käärimään hihat sujuvien, tehokkaiden sekä laadukkaiden palveluiden eteen. Voit tutustua kaikkiin tamperelaisiin ehdokkaisiin täältä. Kaikki Pirkanmaan kokoomuksen ehdokkaat puolestaan löytyvät täältä.

KOKOOMUKSEN TAVOITTEENA on Suomi, jossa ihmiset voivat hyvin. Me haluamme, että ihmiset pääsevät sujuvasti hoitoon ja että rajalliset resurssit riittävät ikääntyvän väestön palvelutarpeisiin. Tavoitteen saavuttamiseksi sosiaali-, terveys- ja pelastuspalveluiden on toimittava saumattomasti yhteen.

MEILLE ON TÄRKEÄÄ, että sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttäjillä on mahdollisuus vaikuttaa palveluihinsa. Meille kokoomuslaisille tärkeintä on, että ihminen saa palveluita juuri silloin, kun niitä tarvitsee. Meille ei ole merkitystä sillä, tuottaako palvelut hyvinvointialue, yritys tai yrittäjä vai sote-alan järjestö.

Jari Porraslampi

jari.porraslampi@kokoomus.fi