Puheenjohtajan kuukausikirje

Joulu on ovella

Vuosi on lopuillaan ja hetken päästä on aika rauhoittua joulun viettoon. Vielä ennen lomille siirtymistä ohessa on lyhyt katsaus aluejärjestön vuoden viimeiseen kuukauteen.

Kuukausi piti sisällään paljon juhlaa. Suurin juhla oli heti ensimmäisenä, kun saimme juhlistaa itsenäisen Suomen satavuotista taivalta. Me nuoret sukupolvet saamme olla ikuisesti kiitollisia aiemmille sukupolville uhrauksista, jotka mahdollistivat itsenäisyyden ja työstä, joka on luonut kukoistavan yhteiskunnan tänne pohjoiseen. Nyt meidän tuleekin vaalia tätä isänmaata ja varmistaa loistava tulevaisuus. Se onnistuu nojaten yhteistyöhön, avoimuuteen ja inhimillisyyteen.

Perjantaina 8.12. oli järjestömme kannalta kiireisin päivä. Jäsenjärjestömme Tampereen Kokoomuksen naiset täytti 80 vuotta ja vietti merkkipäivää juhlavasti Tampereen Raatihuoneella. Juhlan jälkeen suurin osa siirtyi Sauli Niinistön tilaisuuteen Plevnaan, jossa oli tupa täynnä. Monet saivat nähdä nykyisen ja tulevan presidenttimme. Ilta jatkui vielä meidän omilla pikkujouluillamme Laternassa. Kiitos kaikille mukana olleille!

Politiikan puolella kuukauden teemoja olivat työ- ja kaupunkipolitiikka. Aluejärjestön hallitus antoi evästystä puolueen keskustoimistolle teemoista, joihin puuttumalla saisimme kehitettyä Suomea entistä paremmaksi. Tällä kertaa voidaan myös sanoa, ettei keskustelu jää vain jutteluksi, koska läpi käydyt ideat ovat suoraan valmistelumateriaalissa, kun alamme valmistautumaan vuoden 2019 eduskuntavaaleihin.

Tekeminen pyöri Sauli Niinistön kampanjan ympärillä ja Café Niinistön avajaisissa. On ollut ilo nähdä meidän jäseniä aktiivisena kampanjoimassa kahvilassa ja kaduilla. Toivottavasti moni vielä löytää aikaa osallistua kampanjaan myöhemmin! Mukaan pääsee lähettämällä sähköpostia osoitteeseen maggie.nurminen@kokoomus.fi.

Nyt on aika tullut kiittää. Kiitos aktiiviselle jäsenistölle! Te olette Kokoomuksen Tampereen Aluejärjestö. Kuntavaalit, tapahtumat, aktiivinen korttien keräys Saulin kampanjaan ja monet muut teot osoittavat, miten tärkeitä te olette koko Tampereelle ja Suomelle! Kiitos myös vuoden 2017 hallitukselle. Rakensimme hyvää pohjaa ensi vuoden tekemiselle! Osa jää nyt hallitustyöstä pois, mutta olen varma, että teemme vielä paljon yhdessä.

Nyt on kuitenkin aika rauhoittua ja levätä, jotta ensi vuonna on taas virtaa touhuta yhdessä.

Hyvää ja rauhallista joulun aikaa!
Jouni Markkanen
Kokoomuksen Tampereen Aluejärjestö