Puheenjohtajan kuukausikirje

Vaaleja ja valintoja – Puheenjohtajan tammikuun kuukausikirje

Tammikuu on takana ja vuosi lähti käyntiin vähintäänkin reippaissa merkeissä! Saimme vietyä erinomaisen presidenttimme jatkokaudelle, uusi aluejärjestön hallitus aloitti toimintansa ja myös kunnallissihteeri vaihtui.

Joulu- ja tammikuun aikana oli ilo nähdä, miten Tampereen kokoomuslaiset olivat osaltaan varmistamassa presidentti Sauli Niinistön jatkokautta. Ainutlaatuinen kannatus tehtiin yhdessä kymmenien tuhansien aktiivien voimin. Toki Saulilla ja hänen aiemmalla tekemisellään saattoi olla osuutta asiaan. Saulin, Jennin ja Lennun osalta oli erittäin hyvä saada vaalit pakettiin jo ensimmäisellä kierroksella, kun perjantaina saimme jo kuulla vauvauutisia.

Aluejärjestön puolella uusi hallitus ja työvaliokunta aloittivat toimintansa heti loppiaisen jälkeen. Vuonna 2018 työvaliokunnassa toimivat puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan lisäksi Hanna Kallio-Kokko, Jens Holm, Markku Airaniemi, Ilpo Rantanen, Pekka Uusitalo ja valtuustoryhmän edustajana Ilkka Sasi, Reeta Ahonen ja Peter Löfberg. Heidänkin kauttaan on mahdollista laittaa ideoita suoraan aluejärjestön päivittäiseen toimintaan. Toki ideat otetaan vastaan myös suoraan minulle ja Sallalle, mistä päästäänkin sujuvasti seuraavaan asiaan.

Onnittelut vielä tässäkin Sallalle valinnasta aluejärjestön sihteeriksi! Salla on aloittanut todella tehokkaasti työt ja jo nyt huomaa, että olemme saaneet erinomaisen jatkajan Maggien työlle. Jatkossa kannattaakin laittaa viestiä Maggien sijaan osoitteeseen salla.tenho@kokoomus.fi!

Vielä loppuun yksi erittäin tärkeä asia. Kiitos Maggielle mahtavasta työskentelystä kokoomuksen ja siellä toimivien ihmisten eteen viimeisinä vuosina! Osaamisesi ei jäänyt kenellekään epäselväksi ja henkilönä olet tuonut paljon positiivisuutta ja yhdessä tekemistä koko tamperelaiseen kokoomusyhteisöön! Kaikki ihmiset, joiden kanssa olen puhunut sinun tekemisestäsi ovat vilpittömästi olleet näiden sanojen takana. Nyt vain pieni tauko näistä hommista ja toivottavasti saamme sinut jossain toisessa roolissa hetken päästä takaisin!

Jouni Markkanen
Kokoomuksen Tampereen Aluejärjestö

P.S. Maaliskuun 23.-24.3. järjestetään Kokoomuksen työelämäristeily. Ilmoittautuminen on auki osoitteessa www.kokoomus.fi/tyoelamaristeily. Paikalla ovat kaikki työmarkkinapomot, 3 ministeriä ja 1 Euroopan Parlamentin jäsen, joten sinunkin kannattaa lähteä mukaan! Paikkoja on rajoitetusti, joten kannattaa olla nopea!