Vaaliputki alkaa

Jo marraskuussa on edessä vilkkaan vaalirupeaman ensimmäisenä etappina seurakuntavaalit. Olemme saaneet huimat 51 ehdokasta listalle. Nyt kaikkien tehtävänä on etsiä itselleen sopiva ehdokas ja vinkata tutuille, ketä kannattaa äänestää ennakkoäänestyksessä 6.-10. marraskuuta ja varsinaisena vaalipäivänä 18.11.

3.10. pääsemme myös aloittamaan isommin eduskuntavaalien pohjatyön, kun merkittävä osa tulevan kevään ehdokkaista päätetään ylimääräisessä piirikokouksessa. Siinäkin kannattaa valita oma ehdokas ja lähteä tekemään kampanjaa, jolla saamme varmistettua vähintään yhden lisäpaikan ensi kevään vaaleissa!

Asiapuolella meidän porukka on neuvotellut ansioituneesti budjettiraamin asentoon, jossa kuntaveroa ei koroteta. Myös uusien ratkaisujen etsimiselle annettiin vahva poliittinen oikeutus. Aluejärjestön työvaliokunnassa olemme kuitenkin todenneet, ettei tähän mennessä tehty riitä, vaan nyt on syytä käynnistää projekti kaupungin talouden tasapainottamiseksi. Koko kaupunkiorganisaatio täytyy käydä läpi nollabudjetointia käyttäen. Meidän täytyy selvittää, mikä kaikki on tarpeellista ja samalla auttaa yksiköitä löytämään uudet toimintatavat, jotka hyödyntävät digin tuomia mahdollisuuksia! Projekti ei ole pieni eikä helppo, joten se täytyy aloittaa pikimmiten.

Hiedanrannan jatko odottaa tällä hetkellä aluehallintaviraston päätöstä Näsijärven täyttöluvasta, minkä pitäisi tulla hyvinkin pian. Päätös antaa suuntaa sille, voimmeko edetä Hiedanrannan ja ratikan toisen vaiheen osalta aiemmilla suunnitelmilla, vai täytyykö lähteä etsimään uusia ratkaisuja.

Järjestöpuolella on aloitettu valmistautuminen juhlavuoteen 2019, jolloin aluejärjestö täyttää 50 vuotta. Entinen kunnallissihteerimme Miia-Hannele Vuori lähti vetämään juhlavuden tiimiä ja on totisesti laittanut asioita järjestykseen. Saimme jo sovittua kaupungin vastaanoton ja juhla pidetään todennäköisesti 26.10.2019. Lisäksi päivitämme aluejärjestön historiikin viimeisen viiden vuoden osalta.

Kannattaa myös laittaa kalenteriin 16.11.! Tuolloin on luvassa aluejärjestön syyskokous, jonka jatkona järjestämme aluejärjestön pikkujoulut. Lisätietoa seuraa lähiaikoina!

Jouni Markkanen

Kokoomuksen Tampereen Aluejärjestö