Valtuustoaloite Suomen EM-otteluiden näyttämiseksi järkyttävän isolta screeniltä Tampereella

Suomen miesten jalkapallomaajoukkue on päässyt Suomen historian ensimmäistä kertaa jalkapallon arvokisoihin. Matkalla kisoihin Tampere oli tärkeässä roolissa, kun Ratinan taika piti kaikissa tärkeissä otteluissa ja Italiaakin vastaan ainoastaan tuomarivirhe vei pisteen Huuhkajilta.

Tampereella pelattujen karsintojen jälkeenkin kaupunki on näyttänyt olevansa todellinen kulttuuri-, urheilu- ja jalkapallokaupunki muun muassa rakentamalla screenin keskustorille, jotta mahdollisimman moni tamperelainen pystyi seuraamaan yhdessä Liechtensteinin kaatoa ja EM-kisapaikan varmistamista.

Marraskuinen keskustori houkutteli paikalle tuhansia ihmisiä. Voinee olettaa, että aurinkoinen kesäkuu houkuttelee enemmän ihmisiä seuraamaan huippufutista ulkotiloihin. Meillä on mahdollisuus tarjota ikimuistoinen kisamatka kaikille halukkaille ilman matkustamista. Siitä johtuen esitämme, että tarjoamme mahdollisimman monelle tamperelaiselle mahdollisuuden seurata jalkapallon EM-kisojen Suomen otteluita yhdessä järkyttävän isolta screeniltä. Screenin olisi syytä olla Turun screeniä suurempi.

Yksi mahdollisuus screenin sijainnille olisi Ratinan stadion, joka voisi auttaa Suomen maajoukkuetta jatkamaan Ratinan taikaa myös EM-kisoissa.