Valtuustoaloitteet: vesipuisto Tohloppijärvelle, rakentamisen byrokratian keventäminen sekä Kaukajärven suojelemisen yhteistyöelin

Tampereen kaupunginvaltuusto kokousti maanantaina 25.10.2021. Kokouksessä käsiteltiin muun muassa kaupunginhallituksen vastaus tarkastuslautakunnan arviointikertomuksessaan vuodelta 2020 esittämiin huomioihin, Tampereen kaupungin toiminnan ja talouden katsaus 8/2021, muutokset vuoden 2021 talousarvioon sekä Särkänniemen elämysalueen kehittämisen periaatteet. Voit lukea kokouksen esityslistan sekä pöytäkirjan täältä.

Illan kokouksessa jätettiin jälleen myös valtuustoaloitteita.

Petri Rajala, Pekka Salmi (sd.) sekä Juhana Suoniemi (vihr.) jättivät valtuustoaloitteen vesipuiston sijoittamiseksi Tohloppijärvelle. Tutustu aloitteeseen täällä.

Ilkka Sasi jätti aloitteen rakentamisen byrokratian keventämiseksi edes Turun tasolle. Voit tutustua aloitteeseen täällä.

Sasi teki aloitteeseen palautusesityksen, joka hyväksyttiin yksimielisesti.

Anne-Mari Jussila sekä Kirsi Kaivonen (sd.) jättivät aloitteen, jossa esitetään perustettavaksi Kaukajärven suojelemiseksi laajapohjaista yhteistyöelintä. Kaupunkilehti Tamperelainen noteerasi aloitteen, voit lukea siitä lisää täältä.