Valtuustokyselyt harrastustakuusta ja digin ohjauksesta

Tampereen kaupunginvaltuusto kokousti maanantaina 26.11., ja kokouksessa käsiteltiin muun muassa asemakaavoja. Valtuuston kokousta ennen pidettiin valtuuston kyselytunti, jossa oli ryhmämme jäsenten kaksi kyselyä.

Valtuutettu Anne-Mari Jussila teki valtuustokyselyn ”jokaisella lapsella on vähintään yksi harrastus” -palvelulupauksen tilannekatsauksesta. Palvelulupaus on mainittuna nykyisessä pormestariohjelmassa. Valtuustokyselyn vastauksen perusteella vuoden 2019 aikana mm. perustetaan harrastustakuutyöryhmä, parannetaan liikuntaolosuhteita ja lisätään tiedotusta.

Valtuutettu Jouni Markkanen teki valtuustokyselyn digin poliittisesta ohjauksesta Tampereella. Pormestariohjelman kirjaus: ”Valtuustokauden alussa selvitetään tarve poliittisen ohjauksen vahvistamiselle digitalisaation ja liikennesuunnittelun osalta.” Lisäksi talousarviossa on asetettu säästötavoitteet digitaalisiin ratkaisuihin pohjautuviin uusilla toimintatavoilla. Kaupunginhallitus käsitteli maanantaina 26.11. Smart Tampere -kehitysohjelmaa ja siihen liittyvää digiohjelmaa. Valtuustokyselyn vastauksessa tuodaan esille, että Smart Tampere -hankkeen kautta pystytään vastaamaan digin poliittisen ohjauksen tilanteeseen.

Oheisen linkin kautta löydät valtuustokyselyt ja vastaukset niihin: http://tampere.cloudnc.fi/fi-FI/Toimielimet/Kaupunginvaltuuston_kyselytunti/Kokous_26112018