Vielä on kesää jäljellä

Kesä jatkuu, mutta niin jatkuu politiikkakin. Kesän aikana oli suorastaan yllättävän hiljaista. Soten edistäminen laitettiin tauolle lomien ajaksi ja kaikille toimijoille annettiin ansaittu tauko. Nyt tauolta ollaan palaamassa ja soten työstäminen jatkuu. Kesän tauko tarkoitti kuitenkin sitä, että maakuntavaalit tullaan järjestämään ensimmäistään toukokuussa 2019. Siten syksyllä pidettävien seurakuntavaalien jälkeen seuraavat valtakunnalliset vaalit ovatkin eduskuntavaalit huhtikuussa 2018.

Eduskuntavaalien ehdokasasettelu valmistuu pääosin syyskuussa. Siitä alkaakin ralli, jonka maalina on kokoomuksen vaalivoitto ja pääministerikausi Petteri Orpolle. Tarvitsemme voittoon kaikkien panosta, joten kannattaa lähteä mukaan tiimeihin, talkoolaisiksi tapahtumiin ja jututtaa kaikki tuttavat meidän puolelle! Toki vielä voi ilmoittautua myös ehdokkaaksikin. Laita vain viestiä osoitteeseen jari.porraslampi@kokoomus.fi ja homma lähtee sillä hyvin liikkeelle! Toiset vaalit, joihin kannattaa lähteä ehdolle, ovat seurakuntavaalit. Jos olet kiinnostunut ehdokkuudesta, tai tiedät hyvän ehdokkaan, ole yhteydessä Sallaan osoitteeseen salla.tenho@kokoomus.fi!

Tampereen politiikassa kaupunginhallitus aloitti kokoustamisen maanantaina ja aluejärjestön työvaliokunta jo aiempana perjantaina. Tämän syksyn teemat tulevat tällä tietoa olemaan soten lisäksi talous ja Hiedanranta. Talousluvut näyttävät vain pahenevan, eikä positiivinen talousvire näy kaupungin tulopuolella odotetulla tavalla. Maanantaina valtuustolle pidettiin seminaari, jossa esimerkiksi Kangasalan kaupunginjohtaja Oskari Auvinen kävi kertomassa konkreettiset keinot talouden tasapainottamiseen. Nyt politiikalla on vastuu ottaa keinot Tampereelle sovellettuna käyttöön.

Hiedanranta on noussut myös haastavaksi kehitysalueeksi, kun hallinto-oikeus hyväksyi ELY-keskuksen tekemän valituksen, mikä pahimmillaan muuttaa merkittävästi jo pitkälle vietyjä suunnitelmia Hiedanrannan rakentamiselle. Keräämme nyt tietoa eri skenaarioista, minkä jälkeen melko nopeallakin aikataululla täytyy tehdä päätöksiä siitä, miten asiassa edetään.

Nyt on kuitenkin vielä mahdollista nauttia kesästä vieläpä kokoomuslaisten seurassa Piirin kesäjuhlassa. Ilmoittautumista on pidennetty ja ehdit vielä mukaan! Luvassa on rento ilta mukavassa seurassa, hyvän ruuan ja musiikin parissa. Kaikki tämä vain 50 €/hlö. Paikkoja on rajoitetusti, joten varmista omasi maksamalla lippusi viimeistään sunnuntaina 12.8. Pirkanmaan Kokoomus ry:n tilille FI98 1146 3001 1018 20. Mainitse viestikentässä osallistujien nimet. Lisätietoa tapahtumasta: https://bit.ly/2HMpWJp

Hauskaa kesän jatkoa!

Jouni Markkanen