Maskihankintojen rahoitus sekä yksinasuvien vanhusten ihmisarvoinen elämä – tutustu valtuustokyselyihimme!

TIEDOTE 8.12.2020                                                                           JULKAISUVAPAA HETI

Kokoomusvaltuutetut kysyvät yritysten yhdenvertaisuuden turvaamisesta maskien rahoituksessa sekä yksinasuvien vanhusten turvallisesta ja ihmisarvoisesta elämästä

Kokoomuksen, KD:n ja RKP:n Tampereen valtuustoryhmän puheenjohtaja Ilkka Sasi on jättänyt kirjallisen valtuustokyselyn koskien julkishallinnon ja yritysten yhdenvertaisuuden turvaamista maskihankintojen rahoituksessa. Erityisesti Sasi on huolissaan, turvaako Tampereen kaupunki myös yksityisten palveluntuottajiensa suojavarusteiden rahoituksen. Valtuustokyselyssä kysytään, onko kaupunki rahoittamassa palvelusopimusten piirissä olevia yksityisiä toimijoita, joille on aiheutunut koronasta johtuen suojautumismenoja. Ennen kaikkea kyselyssä puolustetaan yhdenvertaisuuden näkökulmaa.

Voit lukea koko kyselyn täältä.

Valtuutettu, Kokoomuksen Tampereen Aluejärjestön varapuheenjohtaja Anneli Taina on jättänyt valtuustokyselyn yksin asuvista vanhuksista ja vaikeasti muistisairaiden vanhusten ihmisarvoisesta elämästä. Taina korostaa kyselyssään turvallisen asuinpaikan merkitystä sekä omaisten huolta.

Voit tutustua kyselyyn täällä.